Francesca Suter

Francesca Suter, Dr. phil.

Oberassistentin / Senior Teaching and Research Assistant

Tel.: +41 44 634 24 25

Anschrift: Freiestrasse 36, 8032 Zürich

Raumbezeichnung: FRE-G-20

Präsenzzeiten: Dienstag, Tuesdays

francesca.suter@ife.uzh.ch

Webseite

ORCID

Lehrveranstaltungen

Präsenzzeiten

Dienstags, Termine nach Vereinbarung

Forschungsinteressen

Selbstreguliertes Lernen, Metakognition, Kausalattributionen, Schulentwicklung

Curriculum Vitae

seit 2021  
Oberassistentin am Lehrstuhl Theorie und Empirie schulischer Bildungsprozesse, Universität Zürich
2016-2021         Assistentin und Doktorandin am Lehrstuhl Theorie und Empirie schulischer Bildungsprozesse, Universität Zürich
2020  
Lehrbeauftragte PH Schwyz für das Modul Quantitative Methoden: Schwerpunkt eigene Erhebungen, Teil SPSS (Übung)
2020   CAS UZH Hochschuldidaktik
2019  
Dreimonatiger Forschungsaufenthalt an der University of British Columbia bei Prof. Dr. Nancy Perry in Vancouver, Kanada
2013-2015   Masterstudium Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Pädagogische Psychologie und Nebenfach Erziehungswissenschaft Sonderpädagogik an der Universität Zürich
2010-2013   Bachelorstudium mit Hauptfach Erziehungswissenschaft und Nebenfach Populäre Kulturen an der Universität Zürich

Publikationen

Vollständige Publikationsliste (PDF, 379 KB)

Ausgewählte Publikationen

Zeitschriftenartikel, peer reviewed

  • Hirt, C. N., Karlen, Y., Maag Merki, K., & Suter, F. (2021). What makes high achievers different from low achievers? Self-regulated learners in the context of a high-stakes academic long-term task. Learning and Individual Differences, 92, 102085. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.lindif.2021.102085
  • Hirt, C. N., Karlen, Y., Suter, F., & Maag Merki, K. (2020). Types of social help-seeking strategies in different and across specific task stages of a real, challenging long-term task and their role in academic achievement. Frontline Learning Research, 8(4), 74-111. https://doi.org/https://doi.org/10.14786/flr.v8i4.627
  • Karlen, Y., Suter, F., Hirt, C., & Maag Merki, K. (2019). The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task. Learning and Individual Differences, 74, 101757. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.101757
  • Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2018). Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Unterrichtswissenschaft, 46(4), 437-459. doi:10.1007/s42010-018-0030-z

Dissertation

Suter, F. (2021). Herausforderungen, Regulationsstrategien und deren wahrgenommene Effektivität durch die Schüler*innen bei der Erstellung der Maturaarbeit (Dissertation). Universität Zürich. https://www.zora.uzh.ch/id/eprint/205353/1/Suter_Francesca_Dissertation.pdf

Konferenzbeiträge

  • Suter, F., Maag Merki, K., Feldhoff, T. & Rettinger, T. (2022, January). Pandemic As a Driving Force for Improvement? An Analysis of Predictors and Long-Term Effects. Paper presented at the International Conference of School Effectiveness and Improvement (ICSEI) Conference, Online.

  • Suter, F., Hirt, C. N., Maag Merki, K., Karlen, Y. (2021, August). A qualitative study of the academic challenges and help-seeking processes of high and low achievers. Paper to be presented at the EARLI Conference, Online.

  • Suter, F., Karlen, Y., Hirt, C. Maag Merki, K. (2019, August). The Relationship of Achievement Goals and Causal Attributions of Success in an Authentic Task. Paper presented at the EARLI Conference, Aachen, Germany.

  • Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.

Auszeichnungen

SIG Poster Recognition Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.