Lehrveranstaltungen
Präsenzzeiten
Dienstag, Mittwoch
Teilweise Montag, Donnerstag: Termine nach Vereinbarung
Forschungsinteressen
Selbstreguliertes Lernen, Metakognition, Zielorientierungen, Attributionen, Implizite Theorien
Curriculum Vitae
seit 2016 | Assistentin und Doktorandin am Lehrstuhl Theorie und Empirie schulischer Bildungsprozesse, Universität Zürich | |
2019 |
Dreimonatiger Forschungsaufenthalt an der University of British Columbia bei Prof. Dr. Nancy Perry in Vancouver, Kanada
|
|
2013-2015 | Masterstudium Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Pädagogische Psychologie und Nebenfach Erziehungswissenschaft Sonderpädagogik an der Universität Zürich | |
2010-2013 | Bachelorstudium mit Hauptfach Erziehungswissenschaft und Nebenfach Populäre Kulturen an der Universität Zürich |
Artikel
peer reviewed
- Karlen, Y., Suter, F., Hirt, C., & Maag Merki, K. (2019). The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task. Learning and Individual Differences, 74, 101757. doi:https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.101757
- Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2018). Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Unterrichtswissenschaft, 46(4), 437-459. doi:10.1007/s42010-018-0030-z
nicht peer-reviewed
- Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2018). Selbstreguliertes Lernen und Maturaarbeit - Ergebnisse einer Längsschnittstudie zur Maturaarbeit an Deutschschweizer Gymnasien. Qi, 1, 50-57.
- Karlen, Y., Compagnoni, M., Hirt, C., Suter, F., & Maag Merki, K. (2016). 21st Century main competence: Self- regulated learning from kindergarten to higher education. Adjacent Government. eBook: https://www.openaccessgovernment.org/wp-content/uploads/2016/11/University-of-Zurich-Institute-of-Education-6884-WEB2.pdf
Konferenzbeiträge
- Suter, F., Karlen, Y., Hirt, C. Maag Merki, K. (2019, August). The Relationship of Achievement Goals and Causal Attributions of Success in an Authentic Task. Paper presented at the EARLI Conference, Aachen, Germany
- Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.
- Hirt, C., Suter, F., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2017, August). Help-seeking types in different stages of writing a Matura-thesis. Poster presented at the JURE conference, Tampere, Finland.
- Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2017, August). Exploring relations among students’ implicit theories, achievement goals, and their self-regulated competencies in the context of writing an academic certificate paper. Poster presented at the EARLI conference, Tampere, Finland.
Auszeichnungen
SIG Poster Recognition Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.