Francesca Suter

Francesca Suter, Dr. phil.

Oberassistentin / Senior Teaching and Research Assistant

Tel.: +41 44 634 24 25

Anschrift: Freiestrasse 36, 8032 Zürich

Raumbezeichnung: FRE-G-20

Präsenzzeiten: Montag bis Donnerstag

francesca.suter@ife.uzh.ch

Webseite

ORCID

Lehrveranstaltungen

Präsenzzeiten

Montag bis Donnerstag, Termine nach Vereinbarung

Forschungsinteressen

Selbstreguliertes Lernen, Metakognition, Kausalattributionen, Schulentwicklung

Curriculum Vitae

seit 2021  
Oberassistentin am Lehrstuhl Theorie und Empirie schulischer Bildungsprozesse, Universität Zürich
2016-2021         Assistentin und Doktorandin am Lehrstuhl Theorie und Empirie schulischer Bildungsprozesse, Universität Zürich
2020  
Lehrbeauftragte PH Schwyz für das Modul Quantitative Methoden: Schwerpunkt eigene Erhebungen, Teil SPSS (Übung)
2020   CAS UZH Hochschuldidaktik
2019  
Dreimonatiger Forschungsaufenthalt an der University of British Columbia bei Prof. Dr. Nancy Perry in Vancouver, Kanada
2013-2015   Masterstudium Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Pädagogische Psychologie und Nebenfach Erziehungswissenschaft Sonderpädagogik an der Universität Zürich
2010-2013   Bachelorstudium mit Hauptfach Erziehungswissenschaft und Nebenfach Populäre Kulturen an der Universität Zürich

Dissertation

Suter, F. (2021). Herausforderungen, Regulationsstrategien und deren wahrgenommene Effektivität durch die Schüler*innen bei der Erstellung der Maturaarbeit (Dissertation). Universität Zürich. https://www.zora.uzh.ch/id/eprint/205353/1/Suter_Francesca_Dissertation.pdf

Artikel

peer reviewed

  • Hirt, C. N., Karlen, Y., Suter, F., & Maag Merki, K. (2020). Types of social help-seeking strategies in different and across specific task stages of a real, challenging long-term task and their role in academic achievement. Frontline Learning Research, 8(4), 74-111. https://doi.org/https://doi.org/10.14786/flr.v8i4.627
  • Karlen, Y., Suter, F., Hirt, C., & Maag Merki, K. (2019). The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task. Learning and Individual Differences, 74, 101757. doi:https://doi.org/10.1016/j.lindif.2019.101757
  • Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2018). Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Unterrichtswissenschaft, 46(4), 437-459. doi:10.1007/s42010-018-0030-z

nicht peer-reviewed

Konferenzbeiträge

  • Suter, F., Hirt, C. N., Maag Merki, K., Karlen, Y. (2021, August). A qualitative study of the academic challenges and help-seeking processes of high and low achievers. Paper to be presented at the EARLI Conference, Online.
  • Suter, F, Dellios, Z., Hirt, C. N., Karlen, Y., Maag Merki, K. (accepted in 2020, conference cancelled). What works? Students' self-reported challenges and regulation strategies for an authentic education task at EARLI SIG 8 Meets SIG 16, Dresden, Germany.
  • Suter, F., Karlen, Y., Hirt, C. Maag Merki, K. (2019, August). The Relationship of Achievement Goals and Causal Attributions of Success in an Authentic Task. Paper presented at the EARLI Conference, Aachen, Germany
  • Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.
  • Hirt, C., Suter, F., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2017, August). Help-seeking types in different stages of writing a Matura-thesis. Poster presented at the JURE conference, Tampere, Finland.
  • Karlen, Y., Maag Merki, K., Hirt, C., & Suter, F. (2017, August). Exploring relations among students’ implicit theories, achievement goals, and their self-regulated competencies in the context of writing an academic certificate paper. Poster presented at the EARLI conference, Tampere, Finland.

Auszeichnungen

SIG Poster Recognition Suter, F., Hirt, C., Karlen, Y. & Maag Merki, K. (2018, August). Help seeking while writing a school-leaving certificate paper. Poster presented at the EARLI SIG 16 Metacognition Conference, Zurich, Switzerland.