Publikationen

Aktuelle Publikationen unseres Lehrstuhls

2021

Oude Groote Beverborg, A., Feldhoff, T., Maag Merki, K., & Radisch, F. (Hrsg.). (2021). Concept and design developments in school improvement research. Longitudinal, multilevel and mixed methods and their relevance for educational accountability. Springer. Open access

https://www.springer.com/gp/book/9783030693442

https://doi.org/10.1007/978-3-030-69345-9

Read Book, Buch lesen (PDF, 4 MB)

Maag Merki, K., Grob, U., Rechsteiner, B., Wullschleger, A., Schori, N., & Rickenbacher, A. (2021). Regulation activities of teachers in secondary schools: Development of a theoretical framework and exploratory analyses in four secondary schools based on time sampling data. In A. Oude Groote Beverborg, T. Feldhoff, K. Maag Merki, & F. Radisch (Hrsg.), Concept and design developments in school improvement research. Longitudinal, multilevel and mixed methods and their relevance for educational accountability (S. 257-301). Cham: Springer.

https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-69345-9

https://doi.org/10.1007/978-3-030-69345-9

Read Chapter, Kapitel lesen (PDF, 484 KB)

Schudel, K., & Maag Merki, K. (2021). Taking composition and similarity effects into account: Theoretical and methodological suggestions for analyses of nested school data in school improvement research. In A. Oude Groote Beverborg, T. Feldhoff, K. Maag Merki, & F. Radisch (Hrsg.), Concept and design developments in school improvement research. Longitudinal, multilevel and mixed methods and their relevance for educational accountability (S. 83-106). Springer International Publishing.

https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-69345-9

https://doi.org/10.1007/978-3-030-69345-9

Read Chapter, Kapitel lesen (PDF, 397 KB)

Moser Opitz, E.*, Maag Merki, K.*, Pfaffhauser, R., Stöckli, M. & Garrote, A. (2021). Die Wirkung von unterschiedlichen Formen von Co-Teaching auf die von den Schülerinnen und Schülern wahrgenommene Unterrichtsqualität in inklusiven Klassen. Unterrichtswissenschaft. https://doi.org/10.1007/s42010-021-00103-0 (*Geteilte Erstautorenschaft)

Maag Merki, K. (2021). Empirische Bildungsforschung im deutschsprachigen Raum. Rückblick und Ausblick. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 43(1), S. 41-50. https://doi.org/10.24452/sjer.43.1.4

Maag Merki, K.*, Wullschleger, A.*, & Rechsteiner, B. (2021). Ein neuer Blick auf Schulentwicklung. Das Zusammenspiel zwischen impliziten und expliziten Prozessen der Weiterentwicklung der Einzelschule. In B. Asbrand, M. Hummrich, T.-S. Idel, & A. Moldenhauer (Hrsg.), Schultheorie und Schulentwicklung. Forschungsperspektiven auf Veränderungsprozesse von Schule (S. 159-180). Springer VS. https://doi.org/https://doi.org/10.1007/978-3-658-30774-5_8 (*Geteilte Erstautorenschaft)

Maag Merki, K. (2021). Schulentwicklungsforschung. In T. Hascher, W. Helsper & T.-S. Idel (Hrsg.), Handbuch Schulforschung. Wiesbaden: Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-24734-8_71-1

Rechsteiner, B., Compagnoni, M., Wullschleger, A., and Maag Merki. K., (2021). Teachers’ Implicit Theories of Professional Abilities in the Domain of School Improvement. Frontiers in Education. 6:635473. doi: 10.3389/feduc.2021.635473 .

Read article, Artikel lesen