Navigation auf uzh.ch

Suche

Institute of Education

Publications

Aktuelle Publikationen unseres Lehrstuhls

2024

Maag Merki, K., Wullschleger, A. & Altrichter, H. (2024). Qualität von Schulsystemen. Theoretische Grundlagen und empirische Befunde. In T. Betz, T. Feldhoff, P. Bauer, U. Schmidt & B. Schmidt-Hertha (Hrsg.), Handbuch Qualität in pädagogischen Feldern. Diskurse. Theoretische Grundlagen. Empirische Beiträge. Kritische Einwürfe. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-40471-0_10-1

2023

Suter, F., Feldhoff, T., Maag Merki, K., Radisch, F., Jude, N., & Brauckmann-Sajkiewicz, S. (2023). Kooperationspraxis von Schulen während der COVID-19-Pandemie. Eine trinationale Längsschnittstudie zur Analyse der Effekte von Kooperation auf die wahrgenommene Professionalisierung aus Sicht von Schulleiter:innen. In A. Heinemann, Y. Karakaşoğlu, T. Linnemann, N. Rose, & T. Sturm (Hrsg.), Entgrenzungen. Beiträge zum 28. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (S. 297-307). Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/847427

Open Access

Zum Artikel (PDF, 3 MB)

Rechsteiner, B., Kyndt, E., Compagnoni, M., Wullschleger, A., & Maag Merki, K. (2023). Bridging gaps: a systematic literature review of brokerage in educational change. Journal of Educational Change (2023). https://doi.org/10.1007/s10833-023-09493-7

Open Access

Suter, F., Feldhoff, T., & Maag Merki, K. (2023). Effects of pre-pandemic school improvement and digital learning on schools during the COVID-19 pandemic. School Leadership & Management. https://doi.org/10.1080/13632434.2023.2259931

Open Access

Compagnoni, M., Rechsteiner, B., Grob, U., Bayer, N., Wullschleger, A., & Maag Merki, K. (2023). No Loss, No Gain? COVID-19 school closures and Swiss fifth-graders' competencies and self-concept in mathematics. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000366

Open Access

Wullschleger A., Rechsteiner B., Rickenbacher A., Maag Merki K. (2023). Improving teaching, teamwork, and school organization: Collaboration networks in school teams. Teaching and Teacher Education, Volume 121, 2023. https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103909

Open Access

Weiterführende Informationen

The central aim of our work

The central aim is to use the findings of research to improve the quality of concrete school practices and of the education system, so that inequalities in education can be reduced and equality of opportunity promoted.

Bereichs-Navigation