Navigation auf uzh.ch

Suche

Institut für Erziehungswissenschaft

Publikationen

Aktuelle Publikationen unseres Lehrstuhls

2023

Wullschleger A., Rechsteiner B., Rickenbacher A., Maag Merki K. (2023). Improving teaching, teamwork, and school organization: Collaboration networks in school teams. Teaching and Teacher Education, Volume 121, 2023.

https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103909 Open Access

2022

Suter F., Karlen Y., Maag Merki K., Hirt N. (2022) The relationship between success and failure causal attributions and chievement goal orientations. Learning and Individual Differences Vol. 100, 2022.

https://doi.org/10.1016/j.lindif.2022.102225 Open Access

Rechsteiner, B., Compagnoni, M., Maag Merki. K. & Wullschleger, A., (2022). "Title does not dictate behavior"—Associations of Formal, Structural, and Behavioral Brokerage with School Staff Members' Professional Well-Being. Frontiers in Psychology.

https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.885616

Maag Merki, K.+, Wullschleger, A.+ & Rechsteiner, B. (2022). Adapting routines in schools when facing challenging situations: Extending previous theories on routines by considering theories on self-regulated and collectively regulated learning. Journal of Educational Change. (+Geteilte Erstautorinnenenschaft).

https://doi.org/10.1007/s10833-022-09459-1 Open Access

Rechsteiner, B., Compagnoni, M., Wullschleger, A., Schäfer, L.M., Rickenbacher, A. & Maag Merki, K. (2022). Teachers involved in school improvement: Analyzing mediating mechanisms of teachers’ boundary-crossing activities between leadership perception and teacher involvement. Teaching and Teacher Education, 116, 103774,

https://doi.org/10.1016/j.tate.2022.103774 Open Access

Maag Merki, K. & Kötter-Mathes, S. (2022). Zentralabitur / Zentrale Abschlussprüfungen. In M. Harring, C. Rolff & M. Gläser-Zikuda (Hrsg.), Handbuch Schulpädagogik. Zweite Auflage (S. 782 – 793). Münster: Waxmann.

https://www.utb.de/doi/book/10.36198/9783838587967

Maag Merki, K., Grob, U., Rechsteiner, B., Rickenbacher, A., & Wullschleger, A. (2022). Preconditions of teachers’ collaborative practice: New insights based on time-sampling data. Frontline Learning Research, 10(1). Open Access.

https://doi.org/10.14786/flr.v10i1.911

Altrichter, H., & Maag Merki, K. (2022). Wohin entwickelt sich die «Neue Steuerung» im Bildungswesen? In U. Steffens & H. Ditton (Hrsg.), Makroorganisatorische Vorstrukturierungen der Schulgestaltung. Grundlagen der Qualität von Schule 5 (S. 63-82). Münster: Waxmann Verlag.

https://www.wbv.de/shop/themenbereiche/schulpaedagogik/shop/detail/name/_/0/1/6004908w/facet/6004908w///////nb/0/category/1594.html

Weiterführende Informationen

Dafür arbeiten wir

Ziel unserer Arbeit ist es, die Erkenntnisse der Forschung für die Qualitätsverbesserung der konkreten schulischen Praxis und des Bildungswesens zu nutzen, so dass Bildungsbenachteiligungen reduziert und die Chancengleichheit gefördert werden können.

Bereichs-Navigation